01/12/2018

De LIONS Club Gooise Meren  organiseerde vrijdag 9 november  een fundraising diner met veiling waarbij de bekende veilingmeester Junior Zegger de hamer ter hand nam.

Het doel van deze avond was om geld binnen te halen voor de Sytske Foundation. Dit goede doel is door de LIONS Club Gooise Meren al langere tijd omarmd en kreeg vrijdag 9 november weer een geweldige boost. Mede door een mooie opkomst,  en de inzet van de LIONS leden werd er maar liefst € 25.000,-- opgehaald !!

De Sytske Foundation heeft dit geld hard nodig ! Het gaat om Sytske Oosthoek (33) uit Amsterdam, door diabetes op haar 29e ineens blind(!) geworden. Alleen dankzij de bij haar geïmplanteerde insulinepomp ligt ze niet 24/7 in het ziekenhuis en kan ze een beetje normaal leven leiden.

Nu heeft de buitenlandse fabrikant van de pomp besloten te stoppen met de productie! Groot probleem voor Sytske en haar ca. 90 lotgenoten in Nederland. Zonder oplossing gaan zij volgend jaar (als haar pomp vervangen moet worden) voor de rest van hun leven het ziekenhuis in. Dankzij acties door en voor de Sytske Foundation is er geld bijeengebracht om een made-in-Holland pompje te laten ontwikkelen. Letterlijk, een levensreddende oplossing, zoals Sytske het zelf noemt.

De LIONS Club Gooise Meren blijft Sytske en andere goede doelen steunen, onder het motto; We Serve.