27/08/2021

Gegroet Lions,

Van alle verschillende talenten die Lions bezitten, lijkt er in het bijzonder één consistent te zijn tussen clubs en constitutionele gebieden: het vermogen om moeilijke situaties om te zetten in kansen. Nu we al een eind op weg zijn in 2021, meer dan een jaar sinds de eerste lockdowns werden afgekondigd, hebben veel clubs zich aangepast aan een nieuw normaal. De regels van de pandemie lijken niet langer vreemd, ze maken momenteel deel uit van ons leven. Hoewel we weten dat het niet voor altijd zo zal zijn, zijn sommige aanpassingen die clubs het afgelopen jaar hebben aangebracht echt innovatief geweest. En het is de moeite waard om te bekijken of ze na de pandemie misschien wel een plaats kunnen invullen in ons Lionsleven. Zo vergaderen we nu zonder in dezelfde ruimte te zijn. Virtuele bijeenkomsten hebben Lions in staat gesteld om veilig te functioneren tijdens de pandemie, en ze hebben ook de deur geopend naar nieuwe mogelijkheden. Ik hoor vaak dat ouders of jonge mensen die net aan hun carrière beginnen, vertellen dat ze graag zouden willen helpen, maar dat ze geen tijd kunnen vin om de vergaderingen bij te wonen. Maar wat als die bijeenkomsten bij hen thuis zijn? En het enige dat nodig is, een internetverbinding en een uur van hun tijd? Geen haast in het verkeer en geen babysitter om op pad te kunnen gaan.

We hebben het potentieel om onze dienstverlening radicaal te veranderen. Dit betekent niet dat elke club alleen nog maar virtuele vergaderingen moet hebben. Maar het betekent wel dat elke club moet onderzoeken welke veranderingen ze het afgelopen jaar heeft aangebracht die misschien de moeite waard zijn om te behouden. Tradities zijn geweldig. Vooral Lions houden ervan het bekende binnen handbereik te hebben. Maar tradities kunnen en zullen evolueren, net als wij. Laten we deze maand, waarin we ons richten op het versterken van ons lidmaatschap, de tijd nemen om te ontdekken hoe we ons kunnen ontwikkelen en de lessen van het afgelopen jaar kunnen gebruiken als leidraad voor de toekomst.

Met Lionsgroet,

Dr. Jung-Yul Choi International President, Lions Clubs International