07/10/2021

Saskia Haanappel, Governors Award van DG Aad Melgerd.

Op 27 september heb ik mijzelf uitgenodigd om de organisatie van de Naardense Bad eendjes te bezoeken. Niet alleen voor de fantastische prestatie van 5 Lion clubs, ondersteund door nog eens 2 clubs, door een lang uitgesteld project vanwege Corona en voor een zeer gewaardeerd lid die ruim anderhalf jaar de kar heeft getrokken Saskia Haanappel.

Met een belletje van de eerste district gouverneur Ellen Bouwmeester toog ik op naar de Unesco Naardense Vesting stad, om in een gezellig Eetcafe ’t Hert aan de Cattenhagestraat, Sjef Bad Eendjes Saskia met haar trouwe 11 organisatie leden te ontmoeten.

Saskia Haanappel een zeer actief Lionslid, (sinds 2008) die de voortrekkers rol op zich heeft genomen voor de organisatie van de Bad eendjes race in een van de grachten van de Naardense Vesting.

Met behulp van de vijf Lion clubs, groot totaal overall 80 leden met een Zaterdag opkomst op 18 september van circa 30 leden, prachtig weer, overal Lions vlaggen, Banners, Lion koffie en Leeuwtjes verkoop, de vrijwillige brandweer, het Rode kruis als eerste hulp aan de kant en op het water, podium met artiesten, spreek stal meester Vincent Knoops en een opening door de burgemeester Han ter Heegde.

Doel:     Het ondersteunen van de ombouw van de 60 Kinder kanker kamers voor de op maat ouder verblijf van het Prinses Maxima Centrum te Utrecht. Met een waarde cheque groot € 13.000,- werd PMC medewerker mevrouw Barbara de Clercqzubli zeer aangenaam verrast en dankbaar de aanwezigen toesprak.

Als diepe waardering voor o.a. vele jaren club besturen Gooiland, ondersteuning van diverse projecten , een bestuurder in hart en nieren, heeft de organisatie mij gevraagd om een gepaste beloning uit te reiken. We hebben die gevonden in de Governors Award van ons District AN, om gepast met mijn ketting Saskia a. te verrassen, b. een bosje bloemen en c. een bedank speech uit te spreken en de waarderingsonderscheiding met lint op te spelden.

Afbeelding met boom, persoon, buiten, mensen

Automatisch gegenereerde beschrijving

Van links naar rechts Aad Melgerd, Barbara de Clercqzubli, Vincent Knops en Sakia Haanappel.

DG MD110 AN Aad Melgerd, 29 september 2021.