08/09/2021

Lions Helpen Limburg: materieel en immaterieel!!

LIONS IN ACTIE VOOR EEN SCHONE MAAS

World cleanup dag  zaterdag 18 september 2021

Naast de giften die Lions clubs en individuele Lions hebben gestort voor de actie Lions helpen Limburg heeft een aantal van U ook gevraagd naar de mogelijkheid om een immateriële bijdrage te kunnen leveren : “de handjes uit de mouwen “!

Er  zijn een tweetal mogelijkheden:

1. We hebben als Lions( bijna al)  een actie aangemaakt op de website van de Maas cleanup in de omgeving van Steyl-Baarlo.

De schoonmaakbenodigdheden en koffie/thee  e.d. worden geregeld door de stichting Lions Duurzame leefomgeving.  U zorgt zelf voor goede kleding en goede schoenen (waterdicht).

U verzamelt om 9.00 uur bij het ………………VEZAMELPUNT ?

Start 9.00 uur , einde 13.00 uur.

Aanmelden met naam , mailadres en 06 bij  Ton van Overbeek, ovv Maascleanup Steyl-Baarlo:

GST110CO@Lions.nl

1. Er  is een vraag binnengekomen van de organisatoren van de “week van de vrede 2021 Valkenburg aan de Geul”. Zij herdenken in die week de verschrikkingen van de 2e wereldoorlog en de bevrijding.
  2.

“Het grove werk is inmiddels gedaan , maar er is nog genoeg eenvoudig schoonmaakwerk over “, aldus organisator Jos Smeets van Het Platform Wereldburgerschap( in samenwerking met het IVN /Valkenburg sprokkelt),.Bovendien , zegt hij “Vele handen maken licht werk “!

De immateriële dienstverlening betreft onder andere het schoonmaken van de 42 struikelstenen, van de witte gietijzeren balustrades en bruggen (zie foto) en historische attributen (gedichten, foto’s) langs de monumentenroute in Valkenburg.

Afbeelding met boom, buiten, straat, stad

Automatisch gegenereerde beschrijving

U wordt bij de lokale HEMA vestiging ontvangen door Jos Smeets van Het Platform Wereldburgerschap met een welkomstdrankje. Ook enkele leden van LC Valkenburg zijn ( hopelijk ) aanwezig.  Daar krijgt U ook de benodigde materialen die U daar ook weer kunt inleveren. Na afloop komt U weer samen bij de Hema en zorgt de organisator voor koffie met vlaai.

Zorgt U zelf voor goede kleding en dito schoenen.

Aanmelden met naam en mailadres en 06 nummer bij  Ton van Overbeek ovv Valkenburg Cleanup:  GST110CO@Lions.nl

Verdere gegevens:

U wordt verwacht voor :10.00 uur

Locatie                              : HEMA Valkenburg, Dr. Erensstraat 11.

Eindtijd                             : 13.00 uur

Taskforce Overstromingen 2021

Gouverneur 110CO

Arjan Ham

Ps. Vergeet uw Lions petje niet  !

Lions Helpen Limburg: materieel en immaterieel !!

LIONS IN ACTIE VOOR EEN SCHONE MAAS

World cleanup dag  zaterdag 18 september 2021.